Kvalitní obsah s vysokou informační hodnotou je pro umístění na předních pozicích ve výsledcích vyhledávaní naprosto zásadní. Správně napsané texty na vašich stránkách jsou pro návštěvníky webu skvělým nákupním impulzem a mohou vám ušetřit nemalé peníze.
Klíčová slova
Předtím, než se pustíte do samotné tvorby textů na vašich stránkách nebo produktech ve vašem e-shopu, měli byste si ujasnit, na jaká klíčová slova chcete článek směrovat. K výběru klíčových slov vám mohou pomoci různé nástroje pro tvorbu klíčových slov.
Optimalizovat stránku na daná klíčová slova zkrátka není jednoduchá záležitost a samotný výběr vhodných klíčových slov bývá leckdy umění. Měla by to být především slova, která lidé používají při hledání ve vyhledávačích, zároveň by ale neměla být až příliš konkurenční.
Klíčová slova by se rozhodně měla objevit v titulku nebo hlavním nadpisu dané stránky. Rozhodně se však nesnažte vkládat svá klíčová slova do každé druhé věty. Pokud se již nachází v titulku a nadpisu stránky, bohatě postačí je v obsahu zmínit jen minimálně nebo vůbec. Obsah se píše hlavně pro lidi, ne pro vyhledávače.
Nebojte se klíčová slova skloňovat. V textu se skloňování nejspíše nevyhnete, přesto to vyhledávačům vůbec nevadí a skloňované klíčové slovo pochopí ve většině případů správně. Naopak, skloňováním klíčových slov si můžete i polepšit z toho důvodu, že lidé hledají například jak slovo „pračka“, tak i slova jako „pračky“ nebo „praček“.
Unikátní obsah
Jedním z nejdůležitějších faktorů pro hodnocení vyhledávači a vlastně i samotnými uživateli je kvalitní a unikátní obsah vašeho webu. V současné době již vyhledávače disponují velkým množství zaindexovaných stránek a jsou schopné poznat, zda je váš obsah opravdu unikátní nebo jste ho z nějaké stránky jednoduše ukradli. Pokud je váš obsah spíše toho druhého „nepoctivého“ charakteru, může se stát, že vás vyhledávače budou zobrazovat na čím dál nižších pozicích ve vyhledávání.
Pokud vlastníte e-shop, rozhodně si přečtěte článek o popiscích produktů, ve kterém se dozvíte co zákazníka na produktech zajímá a proč z vašeho e-shopu odchází.
Křížové odkazy
Zřejmě jste už slyšeli, že zpětné odkazy vedoucí z jiných stránek vám mohou pomoct ve výsledcích vyhledávání. Tuto disciplínu označovanou jako Linkbuilding si ale probereme v jiné kapitole.
Spousta správců webových stránek neví, jak důležité je i vnitřní prolinkování jejich webu. Pokud máte relevantní články nebo produkty k obsahu, jenž právě píšete, nebojte se na ně odkazovat přímo z textu. Tato technika moc dobře pomáhá, jednak vyhledávačům kvůli zaindexování vašeho webu a jednak uživatelům, kteří by bez odkazů nevěděli kam dál.
Jako názorný příklad křížových odkazů si můžete vzít tento článek, který právě píši. Odkazů v jeho obsahu si můžete všimnout hned několik, které navíc do článku přirozeně zapadají.
Závěrem už bych chtěl zopakovat jen to nejdůležitější: Pište vlastní, má to cenu!