Připravovaná verze 2.0

Plánovaná aktualizace našeho e-shopového systému ShopMaker je již za dveřmi a proto jsme se rozhodli sdělit vám ty nejdůležitější změny, které nová verze přinese.

Během několika měsíců jsme od vás, našich zákazníků, nasbírali značný počet dotazů, připomínek a také několik zásadních nedostatků k naší službě. To byl také důvod, proč jsme se rozhodli o kompletní přepsání našeho systému do nové podoby.

Výrazné změny proběhnou zejména v administrační části vašich e-shopů, kterou jsme se snažili zpřehlednit, zabezpečit a zjednodušit odstraněním všech nadbytečností. Změny se však dotknou i e-shopu, které vašim zákazníkům zlepší prožitek při nakupování.


Zákaznická podpora

E-mailovou komunikaci k řešení vašich dotazů brzy odsuneme stranou. Komunikace se zákaznickou podporou bude probíhat zejména prostřednictvím tzv. systému Konverzace přímo v administraci e-shopu. Vaše žádosti tak budeme moci vyřídit rychleji a efektivněji.

Zabezpečení HTTPS

Mezi větší změny nové verze bude nepochybně patřit zabezpečení e-shopu i administrace prostřednictvím https certifikátu, který umožňuje šifrovanou komunikaci mezi e-shopem a zákazníkem a zabraňuje tak odposlechu citlivých údajů a podvržení škodlivých dat. Díky certifikační autoritě Let's Encrypt vystavíme vašemu e-shopu certifikát zcela zdarma.

https certifikát


Přehled administrace

Úvodní strana administrační části Přehled obsahuje pouze Nedávné objednávky a statistiky tržeb a objednávek během dne, týdne, měsíce a celého roku. Tabulka objednávek navíc obsahuje sloupec s počtem položek dané objednávky a tlačítka pro tisk a export do PDF, která si vysvětlíme později.

Objednávky

Sekce přehledu objednávek byla obohacena záložkami stavů, novým filtrováním a možností hromadného tisku vybraných objednávek. Novou objednávku můžete vytvořit tlačítkem Přidat objednávku. Jednotlivé objednávky je také možno exportovat do PDF nebo odeslat k tisku pomocí ikonkových tlačítek.

Do detail objednávky přibyla tlačítka pro tisk, vytvoření dokladu a duplikování dané objednávky. Obsahuje navíc také interní Poznámku e-shopu nebo Marži objednávky, tedy součet rozdílů koncových a nákupních cen produktů.

Faktury

Nově se všechny faktury a doklady zobrazují také odděleně v sekci Faktury, která je obdobná sekci objednávek. Faktury lze vytvářet také ručně bez nutnosti existence samotné objednávky.

Novinkou mezi fakturami přibyla možnost vytvoření Dobropisu, tedy opravného daňového dokladu, který využijí především plátci DPH. Dobropis je možné vytvořit také automaticky z detailu daňového dokladu tlačítkem Doklad > Dobropis.


Produkty

Karta přehledu produktů taktéž získala několik nových filtrů. Vedle záložky Ceník přibyla nová záložka Sklad, ve které je možné hromadně upravovat hmotnost nebo skladovou dostupnost produktů i jednotlivých variant.

Záložka Základní údaje v detailu produktu nově obsahuje Poznámku e-shopu, kterou lze využít pro interní účely a URL adresu, na které se bude produkty zobrazovat. Do této záložky byly také přesunuty pole Krátký popis, Podrobný popis a SEO značky.

V záložce Ceník nově najdete pole Běžná cena, které představuje cenu před slevou a pole Nákupní cena, které slouží pouze pro výpočet marže objednávky ve statistikách. Při práci s variantami produktu lze varianty vkládat mnohem jednodušeji a rychleji než dříve. Navíc lze také nastavit obrázky jednotlivých variant.

Kategorie

Pro každou kategorii zboží je taktéž možné nastavit URL adresu a SEO značky podobně, jako u produktu. Navíc přibyla možnost párování kategorií s produktovými srovnávači Zboží.cz a Google Nákupy.

Diskuse produktů

Novým rozšířením se stala tzv. Diskuse k produktu, pomocí které mohou vaši zákazníci pokládat dotazy v detailu u konkrétního produktu. Jako správci e-shopu pak máte možnost na tyto dotazy odpovídat přímo v administraci.

Import a Export produktů

Zásadně jsme vylepšili export a také import produktů. Co se týče exportu, přibyla možnost vytvářet vlastní šablony, které si můžete upravit podle svých potřeb. Nastavit lze například Omezení přístupu na konkrétní IP adresy nebo které produkty má systém na základě filtrování do exportu zahrnout. Nechybí ani Adresa pro vzdálený export nebo seznam exportovaných sloupců.

Samotný import produktů vyžaduje přesný formát datového souboru. Použít lze ale i XML datový feed Heureka.cz. Přesnou specifikaci a ukázky správných importovacích souborů najdete přímo v sekci importu produktů. Nově se po nahrání importovaného souboru v případě nesprávného formátu zobrazí seznam všech chyb.


Menu

Starou sekci Horizontální menu jsme přesunuli do nové sekce Menu, které navíc obsahuje možnost přidání rozbalovací kategorie a možnost otevřít konkrétní stránku v novém okně.

Stránky

Pro každou stránku je opět možné nastavit URL adresu a SEO značky podobně, jako u produktu nebo kategorie.

Úvodní strana

Sekce domovské stránky prošla taktéž jistým obohacením. Kromě textového obsahu a seznamu produktů je možné přidat tzv. Slider bannerů (carousel), pomocí kterého můžete přidat rolovací box s bannery. Využít ho můžete především na různé reklamní účely, novinky nebo akce.

Úložiště souborů

Důležitou změnou je ukládání vlastních souborů do e-shopu. Starý způsob ukládání pomocí FTP účtu bude nahrazen Úložištěm souborů přímo v administraci e-shopu, pomocí kterého již není zapotřebí znalosti protokolu FTP.


Správci e-shopu

Drobná změna se dotkla také sekce Správci e-shopu, kterou jsme přesunuli pod sekci Základní nastavení. Přidali jsme záložky Záznamy přihlašování a Záznamy skladu, které snad není potřeba přiliš vysvětlovat. V nastavení účtu nebo konkrétního správce e-shopu lze nastavit, která upozornění se budou danému správci v e-shopu zobrazovat. Na výběr je upozornění na novou objednávku, hodnocení nebo dotaz k produktu a na novou zprávu zákaznícké podpory.

Nastavení objednávek

Přidali jsme možnost nastavit minimální cenu objednávky nebo potvrzení v objednávce, což lze využít například pro souhlas s obchodními podmínkami. V této sekci přibyla také možnost nastavení číslování již zmíněných Dobropisů. Maximální délka číselné řady byla zvýšena z 9 na 10 znaků.

SMS notifikace

Kredit z odeslaných SMS notifikací se nově bude čerpat z hlavního kreditu e-shopu, nebude tedy zapotřebí hrazení faktur zvlášť za SMS zprávy a zvlášť za provoz e-shopu. Nové lze také nastavit šablony zasílaných zpráv dle konkrétního stavu objednávky.

Šablony e-mailů

Mnoho našich zákazníků žádalo o možnost připojení vlastních souborů k šablonám e-mailů, resp. k transakčním e-mailům, především pak pro odesílání faktur nebo obchodních podmínek. Tuto funkci jsme skutečně přidali a bude možné ji od nové verze plně využívat. Zároveň k šablonám e-mailů přibyly nové formátovací značky souhrn objednávky, fakturační a doručovací údaje.

GoPay - platební brána

Přešli jsme na nejnovější verzi propojení platební brány GoPay REST API v3. Z tohoto důvodu je zapotřebí o doplnění bezpečnostních údajů vašeho účtu GoPay do administrace e-shopu, konkrétně se jedná o hodnoty Client ID a Client Secret. Tyto údaje si prosím připravte, budou se hodit po zveřejnění nové verze. To vám však ještě v čas připomeneme.

K propojení s platební bránou GoPay jsme pro jistotu navíc přidali Záznamy plateb, ve kterých najdete všechny založené platby pomocí GoPay z vašeho e-shopu.



Termín vydání nové verze 2.0 odhadujeme na konec října / začátek listopadu. O přesném datu vydání vás však budeme informovat.

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Rozumím